March 10, 2013

Another healthy option for your dinner table もう一つのヘルシな食事の選択




Red bean-based soup with vegetables, chicken and fish cakes, and  fresh mackerel fried in a small amount of extra virgin olive oil






    I made a soup made from red beans (I pressure cooked the beans to make them very soft), green peas, carrots, corn, grilled chicken, fish cakes and garlic - flavored with soysauce and dashi.  Afterwards, I sliced the fresh mackerel that I bought (fishbones removed just after buying it), dipped the slices in one beaten egg, afterwards dredged in oatmeal and soymilk powder added with salt, turmeric and chili pepper.  In the photo there's a small cabbage/cucumber side dish, too. For dessert, it's two sweet strawberries plus 1 citron (cooked in sugar solution).  
  I hope you like it.

赤い豆を圧力なべで柔らかくしました。そのにグリンピースとにんじんとトウモロコシを加えてさらに焼いた鶏肉を少し入れてそしてかまぼことにんにくをいれました味付けはだしと濃口醤油でした。 これを作りながら、新鮮な鯖を少ないエクトラバージンオリーブ油でフライしました:卵1個とオーツミルと豆乳パウダーを付けてフライしました。味付けはウコンパウダー、塩と唐辛子パウダ-でした。サイドデイシュは朝付けのキャベツときゅりでした。甘い苺と水あめに付けた金管はデザートとしました。

いかがでしたか。

No comments:

Post a Comment